Garanties & Klachten

Home > Garanties & Klachten

GARANTIES & KLACHTEN

 

Garanties

Wettelijke garantie

12 maanden fabrieks garantie dat wordt aangeboden door ons leverancier op alle producten die bij ons verkrijgbaar zijn en ook de Wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten. Het artikel behoort bij aflevering in goede staat te verkeren en moet naar behoren functioneren. Wat valt er niet onder garantie? Defecten die veroorzaakt zijn door de gebruiker vallen niet onder fabrieksgarantie. Zoals: * Val-, stoot- en drukschade. * Vochtschade. * Schade die is ontstaan door onzorgvuldig gebruik. Als het product onzorgvuldig gebruikt is, zoals bijvoorbeeld bij val-, stoot of waterschade, kunt u geen aanspraak maken op vervanging. Ook als het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel valt, zoals bij slijtage, kunt u geen aanspraak maken op vervanging. Dit alles ter beoordeling van onze leveranciers.

Product niet goed

Wanneer kun je stellen dat een product niet goed is? Dit gaat op wanneer het product incompleet, beschadigd of kapot is en/of niet goed functioneert. Neem binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op als u artikelen heeft ontvangen die onjuist, ontbrekend en / of defect zijn. Vermeld uw bestelnummer, foto's van het artikel (en) en alle gerelateerde referenties bij ontvangst van uw pakket en in we zullen ons uiterste best doen om uw zaak zo snel mogelijk op te lossen!

 

Jouw rechten

Wanneer een product niet goed functioneert en de wettelijke garantietermijn is niet verlopen, zoeken we zo snel mogelijk een oplossing. Dit kan betekenen dat je product gratis wordt gerepareerd, je een nieuw artikel krijgt of we je geld terugstorten. Wanneer schade aan een product door je eigen schuld is ontstaan, heb je geen recht op gratis reparatie, een vervangend artikel of teruggave van het aankoopbedrag. Hetzelfde geldt door schade die ontstaat bij slijtage.

Aankoopbewijs is garantiebewijs

Bewaar altijd je factuur, of ander bewijs van aankoop. Dat is tevens je garantiebewijs.

ConsuWijzer

Meer informatie over garantievoorwaarden vind je op de website van ConsuWijzer. Je leest hier alles over je rechten en plichten als consument.

 

 

 

 

Klachten

 

Vanzelfsprekend wil oopods alleen tevreden klanten hebben. Toch valt niet honderd procent uit te sluiten dat er iets mis kan gaan. Het kan bijvoorbeeld voorkomen dat onze leveranciers een product niet meer op voorraad blijken te hebben. Mocht er iets mis gaan met jouw bestelling, de levering of iets anders, dan is dat erg vervelend. Wanneer je ontevreden bent over onze service of een product, kun je contact met ons opnemen door een e-mail te sturen naar info@oopods.nl
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden. Mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen we je hiervan op de hoogte stellen.

 

Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw klacht dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is hier te vinden. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.